40♥ "Kuracja samobójców" Suzanne Young

TYTUŁ: "Kuracja samobójców"
AUTOR: Suzanne Young
TOM: II
WYDAWNICTWO: Feeria Young
ILOŚĆ STRON: 448
MOJA OCENA: 10/10

POCZĄTEK RECENZJI ZAWIERA SPOILERY Z TOMU PIERWSZEGO (PLAGI SAMOBÓJCÓW), KTÓRE KOŃCZĄ SIĘ PRZY DRUGIM CYTACIE.

Ratunek lub śmierć.
Czy wspomnienia warte są ryzyka? 
Po tym, jak Program odebrał wspomnienia Soane i Jamesowi, oni i tak odkryli bliskość swych serc i razem uciekli z rodzinnego miasta. Teraz, muszą  się  ukrywać.  Za  pośrednictwem   Michaela  Realma   dołączają do                                                           grupy  buntowników, tam  poznają  Dallas i Casa.  Komu  mogą ufać?
                                                         Trwa  wojna   przeciw   Programowi.  Bitwa  o  ostatnie   lekarstwo.  Walka                                                           o wspomnienia. To pojedynek o wolność. Przekonaj się, kto wygra. 
"To, kim byliśmy niegdyś, zostało zabite dechami i zamknięte, podczas gdy życie wokoło nas toczyło się naturalnym torem jak gdyby nigdy nic." 
Czytając Plagę samobójców byłam oszołomiona ogromnym potencjałem, jaki drzemał w tomie rozpoczynającym serię "Program" i jego autorce - kapitalnej Suzanne Young. Już wtedy zaczynałam powoli rozkochiwać się w tej dystopijnej rzeczywistości, jej bohaterach i obłędnym stylu autorki. Ale Kuracja pobiła swoją poprzedniczkę. 

Sloane nie pamięta swojej przeszłości, pewna wyłącznie, że była pełna cierpienia, teraz jedyne czego pragnie to żyć u boku Jamesa, którego kocha całą sobą, choć nie wie, jak wyglądała ich historia. Dziewczyna pragnie poznać dawną siebie, jednak tajemnice z przeszłości działają destrukcyjnie - na nią i na wiarę w tych, którym do tej pory ufała. Nie wie, kto jest przyjacielem, a komu zależy jedynie na lekarstwie. W końcu sprawy wymykają się spod kontroli i nic nie jest pewne. I jeszcze Realm... 
"- Nasz związek nie należy do zwyczajnych, ale może właśnie to pozwoli nam przetrwać. Nasz obłęd musi po prostu przewyższyć szaleństwo Programu." 
"Kuracja samobójców" to powieść, na którą chce się patrzeć, którą chce się wąchać i czytać... I czytać jeszcze więcej, przeżywać coraz bardziej, a z każdym kolejnym słowem zapominać o całym bożym świcie. A to wszystko dzięki autorce, która stworzyła nie tylko uderzający świat,  czy wykreowała wyjątkowe postacie, ale przede wszystkim pokazała, czym jest piękno słów. Ukazała, jak ważną rolę w książce odgrywa pióro pisarza. Suzanne zniewala słowami. W tym wypadku podziw to za mało, nie równa się on z tym, czym obdarowuje czytelnika Pani Young. Nie mogę się wręcz oprzeć, by nie zacytować, kilku ślicznie ubranych w słowa zdań: "Odtwarzałam to wspomnienie raz za razem w moim umyśle, jakby było smutną piosenką, która choć rani, to dodaje otuchy i wydaje się znajoma""Czułam, jak pochłania mnie nicość. Stawałam się czarną dziurą, w której nie istniało nic poza rozterkami i poczuciem rezygnacji.". Dla kogoś, kto nie czytał Kuracji, zdania te okażą się nic nie znaczące, wyrwane z kontekstu, jednak gdy trafia się na nie w trakcie czytania, tej wybitnej powieści, czuje się od nich emocje, całą górę różnych odczuć. 
"Kryliśmy się z naszymi prawdziwymi uczuciami, ukrywaliśmy naszą przeszłość, nie ujawnialiśmy przed nikim naszych prawdziwych zamiarów. Nikt już nie umiał odróżnić prawdy od pozoru."
To w drugim tomie poznajemy całą historię, tego jak doszło do epidemii i jak powstawał Program, to tu Pani Young przybliża czytelnikowi stworzony przez siebie świat i wyjaśnia wszelkie reguły nim rządzące. 
Grzechem byłoby nie wspomnieć, jak niezwykły scenariusz autorka napisała naszym bohaterom - tym głównym, nie zapominając jednak o postaciach drugoplanowych, które odkrywały tu ogromną rolę. Suzanne zaprzyjaźnia nas z bohaterami, sprawia, że ich losy nie są odbiorcy obojętne, niejednokrotnie doprowadzając tym samym czytelnika do obłędu - czasem wręcz miałam ochotę ukatrupić Sloane, ale to z czystej sympatii, za to co tam wyprawiała, raniąc moje uczucia. W pewnym momencie pojawia się strach, przed tym, co jeszcze nastąpi - do czego autorka jest jeszcze zdolna, skoro posunęła się już tak daleko. Od początku książki atmosfera jest niezwykle napięta, podszyta trwogą, ale to co zaczęło dziać się mniej więcej w połowie... O KURCZACZEK, było mocno! 
Na koniec autorka zaoferowała czytelnikowi bardzo ciekawe urozmaicenie narracji, odebrała władzę Sloane, z której perspektywy do tej pory poznawaliśmy całą powieść, a zwróciła większą uwagę na bohaterów drugoplanowych, zabieg bardzo intrygujący i wyszedł znakomicie! 
"- Po co otwierasz stare rany?
- Nie chciałem ich otwierać. Pragnąłem je zaszyć."
"Kuracja samobójców" to jedna z tych powieści, po których powrót, do szarej codzienności, wydaje się niemożliwy. Gdzie wraz z ostatnim zdaniem, czytelnika dopada melancholia, bo czas się dla niego zatrzymał, pozostał on jeszcze w książkowym świecie i nie potrafi się z niego wydostać. Ale również dosięga go przygnębienie, że jest sam ze swoimi przeżyciami, a wszystko wokół toczy się normalnym rytmem, jakby nic się przed chwilą nie stało... A jednak się stało. 

Już nie mogę się doczekać trzeciego tomu Programu, jestem niezwykle zaintrygowana tym, co będzie dalej. Nie mam najmniejszych podejrzeń, co mogłaby jeszcze Suzanne wcisnąć do Programu. Ze szczerego serca polecam ♥

Ogromnie dziękuję Wydawnictwu Feeria za podjęcie się wydania serii "Program" oraz umożliwienie mi jej poznania ♥

27 komentarzy :

  1. Po tylun wspaniałych recenzjach jestem tak nakręcona na Kurację samobójców, że mogłabym czytając tę książkę tu i teraz! Mam nadzieję, że ta szybko trafi w moje łapki i mnie zachwyci :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu dorwać te dwa tomy! Wszyscy tak zachwalają i słyszę same pochlebne opinie na ich temat, że niedługo od nie przeczytania tych książek zwariuję ;) Całusy, Arystea :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chciałabym przeczytać te książki :)
    be-my-dreamcatcher.blogspot.com
    Pozdrawiam, maleficent.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wczoraj skończyłam czytać Kurację i jestem jak najbardziej zadowolona z tej książki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej ja tylko taka zacofana na razie. :D Nie mam kompletnie kiedy przeczytać tej części, bo zostałam strasznie zasypana książkami. :c
    No i nareszcie! Cieszę, że w tej części wszystko zostanie wyjaśnione, bo mam tyle pytań po 1 części, że muszę je poznać. Sięgnę po nią może w marcu dopiero :c
    Pozdrawiam ciepło ♥
    Books World

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja bym się tam cieszyła, gdybym była zasypana książkami - no dobra może byłoby ciężko, no ale to książki ♥ :D
      Mam nadzieję, że ci się spodoba :D - MUSI!

      Usuń
  6. Ja nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po tę serię, ale po przeczytaniu tych wszystkich pozytywnych recenzji, zarówno pierwszej jak i drugiej części, mam na nią ogromną ochotę. Nie mogę się doczekać, aż poznam tę historię ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam pierwszej części, ale po twojej recenzji stwierdziłam, że chcę przeczytać tą serię jak najszybciej! I te cytaty <33 No cudowne!
    Buziaki, Idalia ;*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, miałam ogromny problem, jakie cytaty wybrać, było naprawdę wiele godnych uwagi ♥

      Usuń
  8. Ja niedługo zabieram się za pierwszą część. Nie mogę się już doczekać tej historii, bo same pozytywne recenzje na jej temat czytałam. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  9. Tyle pozytywnych opinii o tej pozycji, a ja nadal jestem nastawiona na nie xD
    Jestem uparta wiem no ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ech, nie denerwuj mnie :D! Pewnie przeczytam ją dopiero w marcu albo pod koniec lutego... Nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mimo mojego sceptycznego nastawienia do wszelkich książek tego gatunku, do "Plagi" jakoś mnie ciągnie i chyba prędzej, czy później się z nią zapoznam :) Mam nadzieję, że i ja dołączę do zwolenników tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Liczę na to, że weźmiesz udział w zabawie. Po więcej informacji zapraszam tutaj http://czas-dla-ksiazek.blogspot.com
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację, a ponieważ już dawno na żadną nie odpowiedziałam, to może wreszcie to zrobię :D

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna planuję przeczytać tą książką / serię i nie mogę się doczekać, aż ją w końcu zacznę :)
    skrytaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ach! Jak Ty to robisz?! Za każdym razem kiedy czytam Twoją pozytywną recenzję książki, która od dłuższego czasu tkwi na mojej liście "chcę przeczytać", nagle nabieram takiej ogromnej ochoty, żeby wreszcie się z nią zapoznać. Tak było w przypadku "Powód by oddychać" (wczoraj opublikowałam recenzję tej książki i och, powiem tylko tyle: Dziękujędziekujędziekujędziekujędziekuję z całego serca, że umieściłaś ją w Twoim Top10, inaczej prawdopodobnie bym po nią nie sięgnęła, nie tak szybko. A jest cudowna. ♥) Kurczę, czy tylko ja tak mam, że nawet jeśli interesuję się książką jeszcze zanim zostanie ona wydana i tak poznaję jej treść dopiero rok później? ._. Doskonale pamiętam, jak pisałam w komentarzu pod jakimś postem z zapowiedziami, że "na pewno ją przeczytam", a tutaj co? Milion pozytywnych recenzji w blogosferze, a Kasia jak zwykle na szarym końcu! :P
    Mogę tylko obiecać, że zapoznam się z twórczością pani Young tak szybko, jak to tylko możliwe, bo wstawiłaś tutaj naprawdę fantastyczne cytaty, które świadczą o jej umiejętnościach. :) Poza tym - już zdążyłam się przyzwyczaić, że książki z polecenia Minni nigdy nie są rozczarowaniem! :D
    The heartlines books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D Koniecznie musisz polować na "Plagę samobójców"! I mam nadzieję, że ci się spodoba nie mniej niż "Powód by oddychać", a jeśli tylko lubisz pełne emocji historie, to nie powinnaś się zawieść, nawet gdybyś nie była wielką fanką dystopii. A do tego Kuracja, która pobija poprzedniczkę! Musiszmusiszmusiszmusiszmusisz przeczytać! :D Coprawda serce mi pęknie, gdyby ci się nie spodobała, ale mam nadzieję, że tak się nie stanie :D Uwierz, że ja na ogół też jestem na szarym końcu. Z wydawnictwem Feeria udało mi się zawiązać współpracę i tylko dlatego miałam okazję przeczytać "Program" tak szybko ^^

      Usuń
  16. Tak pozytywnymi recenzjami tylko zaostrzacie mój apetyt na serię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc mam nadzieję, że po pierwszym tomie będziesz chciała od razu sięgnąć po Kurację :D

      Usuń
  17. Wszyscy bardzo wysoko oceniają te pozycje, a ja jeszcze nie miałam okazji przeczytać pierwszej części ! :) Mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni :)
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przeczytałam wszystkiego ze względu na spoilery do pierwszej części, której jeszcze nie miałam okazji przeczytać. Dosłownie wszędzie o niej jest, napotkałam już chyba z sześć recenzji. Wszystkie na dodatek były pozytywne. Sama tematyka również mnie zachęca, tak samo (tylko po co te sztuczne rzęsy?). Jak się kiedyś natknę w bibliotece, z pewnością wypożyczę.
    Trzymaj się, puść się; co tam chcesz.
    Pozdrawiam. :)
    __________________
    cordragon.blogspot.com
    psi-narcyzm.blogspot.com
    krwawa-percepcja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo wysoka nota! Chociaż samobójcza tematyka nie jest moją ulubioną, to do tej książki nawet mnie ciągnie. Z przyjemnością przeczytam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Straszliwie intryguje mnie ta seria - muszę w końcu sięgnąć po pierwszą część. :)

    OdpowiedzUsuń

Och, jesteś! Czekałam na Ciebie! Wybaczam spóźnienie - lepiej późno niż wcale :D No to czytaj i komentuj (nie musisz się podlizywać, pisz co myślisz :D)!
Twój komentarz znaczy dla mnie więcej niż myślisz, to taka drobnostka, a jak motywuje! Uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać! Jeśli zostawisz po sobie ślad, to na pewno Cię odwiedzę, możesz zostawić linka - będzie mi łatwiej.
Och, uwielbiam Cię, drogi czytelniku ♥

Bądź tu teraz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka