TOP5 blogerów - "Umrę jak nie przeczytam"

Hej, kochani! Dziś rozpoczyna się nowa odsłona TOP5 blogerów. Chętnych do najbliższych tematów było znacznie więcej niż się spodziewałam, dlatego też nie mogłam za jednym razem wziąć wszystkich. Ale spokojnie, ci którzy nie dostali ode mnie maila już jakiś czas temu mogą się go spodziewać na dniach, ponieważ będą kolejne edycje. Mam nadzieję, że tematów wystarczy dla wszystkich chętnych, ale tego nie mogę zagwarantować. Tymczasem, moi drodzy, zapraszam na TOP5, którego temat brzmi "Umrę jak nie przeczytam". Nasi blogerzy mieli za zadanie wytypować książkę, na którą mają ogromną ochot. Mogła to być zarówno pozycja starsza, nowość lub zapowiedź, a także powieść, która nie pojawiła się jeszcze w Polsce. Jesteście ciekawi, to to za książki? 

lubimyczytac.pl
Lunatyczka z bloga Blondie in Wonderland 
Ostatnio od babci dostałam całą walizkę wypełnioną starymi książkami, było tam dosłownie wszystko - od starych rosyjskich słowników po romanse z lat pięćdziesiątych. Najbardziej jednak zaciekawiły mnie dwie książki Lema. Obie przeczytałam (a raczej pochłonęłam) jeszcze tego samego wieczora. Koniecznie muszę sięgnąć po pozostałe książki Stanisława Lema - najbardziej zależy mi na przygarnięciu Bajek Robotów i Solaris.

Chaotyczna A z bloga Chaos myśli
Gdy tylko przeczytałam tę kategorię, nie miałam żadnych wątpliwości, która książka idealnie tutaj pasuje. Mam ogromną ochotę sięgnąć w końcu po Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, którą napisała Leslye Walton. Od momentu, gdy po raz pierwszy zobaczyłam przepiękną oprawę graficzną oraz zaczęłam czytać coraz to więcej pozytywnych opinii wiedziałam, że któregoś dnia posiądę ją na własność i zapewne spędzę w jej towarzystwie świetne chwile. Aktualnie książka czeka już na mojej półce i gdy tylko uporam się z paroma pierwszorzędnymi egzemplarzami, zabiorę się za historię zawartą w tym niebieskim cudzie, mając nadzieję, że okaże się tak „cudowna i osobliwa”. 

Kuba z bloga Blue Kuba Books
Tak wiele książek ciągle kusi mnie i w księgarni praktycznie wszystkie wołają "kup mnie!". Mimo wszystko na ten moment mam ogromną ochotę na jedną z najgorętszych nowości ostatnich tygodni - Chłopak, który stracił głowę. Do książki zachęcił mnie przede wszystkim dość osobliwy opis, w końcu nie często czytamy o chłopaku, któremu amputowano głowę. Tyle pozytywnych recenzji, tyle zachęceń - muszę czym prędzej po to sięgnąć. O właśnie - autora książki porównuje się do Matthew Quicka, czyli mojego ulubionego pisarza, więc poprzeczka zawieszona jest bardzo wysoko. A czy wy widzieliście tę okładkę? Bajeczna jest! Mam ogromną ochotę przeczytać tę książkę. 

O matko! Ile tych książek jest! Jednak najbardziej w ostatnim czasie poluję na Ginekologów Thorwalda. Ta książka opowiada o brutalnym traktowaniu kobiet przez owych lekarzy przed XIX i XX wiekiem. Ten autor jest bardzo kontrowersyjny, a jego najnowsze dzieło jeszcze bardziej, więc nie ma opcji, aby ta książka nie trafiła w moje ręce. Kolejną książką, która za mną przez cały czas "chodzi" to Endgame. Klucz Niebios. Przeczytałam pierwszy tom i jestem absolutnie zachwycona, koniecznie muszę dorwać drugą część. Na szczęście niedawno zamówiłam i jestem bardzo podekscytowana :) Trudno opisać drugi tom serii bez spojlerów, ale mam nadzieję, że uda mi się Wam przybliżyć zarys fabuły. Gra nadal trwa, tym razem uczestnicy muszą odnaleźć Klucz Niebios. Graczy zostało zaledwie dziewięcioro. Tylko jedna osoba może wygrać. Generalnie to jest cała masa książek, które bardzo, ale to bardzo chcę przeczytać, ale zdecydowała się na te najważniejsze :)

Tatiana z bloga Books World 
Dla mnie taką książką jest Dwór cierni i róż Sarah J. Maas, powieść ukaże się już 27 kwietnia i nie mogę się doczekać. Czekam na nią od kiedy usłyszałam, że wyjdzie i jest to jedna z tych książek, że jeżeli nie przeczytam, to czytanie już nie będzie miało większego sensu.
Powieść opowiada o Fayre, czyli magicznych istotach. Pewnego dnia główna bohaterka idzie na polowanie, ponieważ musi utrzymać rodzinę i zabija przez przypadek ogromnego wilka, który okazuje się być Fayre i wkrótce będzie musiała za to zadośćuczynić. Jest to piękna powieść jednej z najlepszych autorek i nie wyobrażam sobie nie przeczytania tej książki, zwłaszcza, że jest to trochę odmienna wersja "Pięknej i Bestii", którą uwielbiam.

Dajcie znać, co Wy koniecznie musicie przeczytać oraz zachęcam do pozostawiania opinii o książka, na które czają się nasi blogerzy, jeśli już mieliście okazję je przeczytać ☺
Do napisania, kochani ♥ 
PS. Nie ma co ukrywać, że blogosfera książkowa została opanowana przez baby, dlatego też mam nadzieję, że zwróciliście uwagę na naszego "rodzyneczka", którym jest Kuba - jeśli brakuje Wam męskiego podejścia do książek, to koniecznie zaglądajcie na jego bloga, jeśli jeszcze tego nie robicie ^^
Bardzo dziękuję dziewczynom, jak i Kubie za udział w zabawie i "spotykamy" się ponownie za dwa tygodnie. 

22 komentarze :

  1. Zgadza się, zauważyłam, że kobietki opanowały blogi, więc zawsze chętnie zaglądam też do panów. :D Bardzo fajna kategoria postów, od siebie także polecam „Avę Lavender”. Fenomenalne! Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Chłopaka..." Ci polecam szczerze ;);D

    OdpowiedzUsuń
  3. "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" też mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię te twoje zestawienia :) "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" to MUST-READ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak samo jak Tatiana czekam z niecierpliwością na "Dwór cierni i róż" <3 Jestem również niesamowicie ciekawa drugiego tomu "Endgame", bo pierwszy był wręcz wyśmienity!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przedstawionymi wyborami mogę zgodzić się z tym Tatiany. Tak uwielbiam Szklany tron, że nie wyobrażam sobie, że mogłaby istnieć jakaś książka Sary J. Maasm której nie przeczytam!Jak tylko nadrobię zaległości z Dziedzictwem ognia, mam nadzieję, że w najbliższym czasie będę mogła poznać również Dwór cierni i róż! :D
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" jest warta wszelkich zachwytów. "Chłopak, który stracił głowę" jest jednocześnie zabawna i pouczająca. "Klucz Niebios" jest jeszcze lepszy od pierwszego tomu, trzyma w napięciu do ostatniej strony. :) Wszystkie trzy polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lunatyczka mnie zaskoczyła. Dostać walizkę starych książek, to jak dostać masę wspomnieć i przeżyć tych książek. :D
    O Kuba zdecydowanie się wyróżnia, uwielbiam chłopaków, którzy blogują lub nagrywają na yt, jest trochę taka odmienność. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam ochotę na "Chłopaka który stracił głowę";)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" ewidentnie mnie śledzi. Muszę ją wreszcie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Żadnej z tych powieści nie czytałam, ale Arystea mnie zabije, jak nie przeczytam serii o Endgame, więc no... Rozumie się, że ją przeczytam przez samo 'się' :)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło jest czytać w tej serii swoją własną odpowiedź, jak również poznać opinie innych blogerów. :) Osobiście zaciekawił mnie ten Lem - nazwisko znane, coś kiedyś się przeczytało, ale nie zagłębiałam się bardziej w jego dzieła, ale może jednak to nadrobię! :)
    Patrząc na komentarze natomiast widzę, że nie tylko ja mam ogromną ochotę poznać w końcu historię Avy. :3
    Pozdrawiam,
    Chaotyczna A.

    P.S. Wybacz, że się trochę rozpromuję, ale zachęcam Ciebie, jak i innych blogerów do wzięcia udziału w konkursie organizowanym na moim blogu! :)
    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja w końcu muszę dopaść Mroza!
    Podobnie jak Chaotyczna A zapraszam do siebie na konkurs! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aaaa! Wowow! To takie dziwne i jednocześnie satysfakcjonujące czytać swoje zdanie na innym blogu♥ Twój cykl Top5 Blogerów pomaga się rozwijać innym znanym lub nie znanym blogom, pomaga się integrować, pomaga poznawać czyjeś zdanie "w pigułce" itp. Uważam, że dobrze, że w książkowej blogosferze istnieją takie blogi jak twoje. Świeże, kreatywne i otwarte na innych :) O Boże! Jestem taka podekscytowana, że za dwa tygodnie również pojawi się tutaj moje zdanie :3 Pozdrawiam, bardzo podekscytowana Arystea :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Żadnej z książek nie czytałam,żadna nie jest moich must have, jednak myślę, że z chęcią sięgnęłabym po "Chłopak który stracił głowę"

    OdpowiedzUsuń
  16. No, właśnie zauważyłam, że kobiety zdominowały blogosferę i fajnie, że taki rodzynek się znalazł ;)
    Z książek, które wymienili blogerzy, żadnej nie czytałam i żadna nie jest taka must have, ale chętnie przeczytałabym "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" :)
    Ja mam teraz chętkę na "Marsjanina" Andy Weira i "Przewodnik po Baśnioborze" Brandona Mulla, które mam dostać na urodzinki! <3
    Pozdrawiam Tris *.* z http://hopebravestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno temu czytałam "Bajki robotów". Muszę sięgnąć po nie znów. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Z przyjemnością poczytam sobie opinie innych ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też bardzo chcę przeczytać "Chłopaka, który stracił głowę" i "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender". Odkładam zaskórniaki na te książki, nie mogę się doczekać, aż będę je zacząć. Oprócz tego wyczekuję wydania drugiej części Starbound i w końcu muszę ruszyć Żniwa zła, które leżą grzecznie na mojej półce :)

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :>

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam tak sam z tymi dwoma, Lubię Lunatyczkę, ale Anię znam z bloga o wiele dłużej. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;]
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja również koniecznie muszę sięgnąć po "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie przepadałam za Bajkami robotów :D
    Obecnie to nie wiem, jaką książkę CHCĘ CHCĘ CHCĘ CHCĘ przeczytać, bo parę dni temu jedną taką przeczytałam i na razie jestem w rozpaczy, ale jednak spełniona i szczęśliwa xDDDD

    OdpowiedzUsuń

Och, jesteś! Czekałam na Ciebie! Wybaczam spóźnienie - lepiej późno niż wcale :D No to czytaj i komentuj (nie musisz się podlizywać, pisz co myślisz :D)!
Twój komentarz znaczy dla mnie więcej niż myślisz, to taka drobnostka, a jak motywuje! Uwielbiam czytać komentarze i na nie odpowiadać! Jeśli zostawisz po sobie ślad, to na pewno Cię odwiedzę, możesz zostawić linka - będzie mi łatwiej.
Och, uwielbiam Cię, drogi czytelniku ♥

Bądź tu teraz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka